9.png

PowerMama Training

Verantwoord sporten tijdens en na je zwangerschap

 

PowerMama Training

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

Hoe doe je dat? Bij Access 2 Joy bieden we een aangepast PowerMama trainingsprogramma aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Waarom deelnemen?

 

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan, zoals ongewenst urineverlies, diastase, verzakking... 

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar eerst aan te werken. Tijdens de trainingen van het Powermama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan de reguliere groepslessen of gewoon je favoriete sport terug op te pikken. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Wat houdt het in?

We starten met een korte online cursus waarin ik je heel wat informatie en uitleg geef over belangrijke aandachtspunten bij sporten tijdens en na de zwangerschap en over de juiste houding, diastase en bewegingspatronen. 

Deze cursus kan je op eigen tempo doornemen.

Nadien kan je aansluiten bij onze PowerMama trainingen in een kleine groep tot maximum 10 mama's (to be) en kan je aan de slag met het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. 

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen.

 

Het PowerMama Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door Jolien, zij is een gecertificeerde trainer die zich gespecialiseerd heeft in sporten tijdens en na de zwangerschap. 

Voor wie?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot 1 jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al groepslessen volgen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Waar & wanneer?

 

De lessen gaan door

  • Elke maandag van 18u - 19u in Merksplas,
    Open Schuren Merksplas Kolonie (Kapelstraat 10, 2330 Merksplas)

  • Elke dinsdag van 18u - 19u in Halle Zoersel,
    op het pleintje aan de turnzaal in Halle Dorp (Halmolenweg, 2980 Halle Zoersel)

Je kan op elk moment instappen.*

* inschrijven verplicht

 
 
4.png

PowerMama

cursus

Ben je in verwachting of recent bevallen?

Of misschien ben je nog niet zwanger, maar heb je wel babyplannen en ben je graag goed voorbereid? 
Dan is deze cursus echt iets voor jou! 

In deze online minicursus leer ik je hoe je op een veilige manier kan sporten tijdens en na de zwangerschap, met welke aandachtspunten je rekening moet houden en wat zijn de belangrijkste do’s en don’ts. 
 

De cursus is volledig gratis en kan je op eigen tempo doornemen.

3.png
 

Aanmelden